środa, 12 sierpnia 2015

Zupa krem z białych warzyw z czerwonym pieprzem


To jedna z tych zup, które nie zachwycają na pierwszy rzut oka. Biały, gęsty krem, z pozoru nieciekawy ale zachwycający pełnym bogatym smakiem. Do jego przygotowania użyłam białych warzyw, które akurat miałam w lodówce ale można poeksperymentować z dodatkami. Dla mnie podstawą były aromatyczne seler i pietruszka.


Składniki:
  • 1 średni korzeń selera,
  • 1 duża pietruszka,
  • 1 por (tylko biała część),
  • 1 biała lub złota cebula,
  • kalafior razem z nóżką i młodymi listkami,
  • czerwony pieprz,
  • 1 łyżka oleju,
  • 1 ząbek czosnku,
  • sól,
  • bulion warzywny

Przygotowanie:

Cebulę i pora posiekaj w drobną kostkę. Na dno sporego garnka wlej 1-2 łyżki oleju, wsyp warzywa i lekko je zrumień. Selera i pietruszkę obierz i pokrój w kostkę, czym drobniejszą tym szybciej się ugotuje. Wrzuć do garnka i smaż przez kilka minut aż warzywa zaczną się przyrumieniać. Kalafiora podziel na drobne różyczki, nóżkę obierz usuwając zdrewniała skórkę, pokrój w kostkę i dodaj do garnka. Użyj także białych listków z kalafiora, które zwykle otaczają kwiat.

Do garnka wlej bulion warzywny tak by przykrył zawartość. Gotuj aż warzywa zrobią się miękkie. Dopraw solą i czerwonym pieprzem. Dodaj świeży czosnek (jeśli nie lubisz jego wyrazistego smaku możesz dodać czosnek do gotowania lub pominąć go zupełnie). Zmiksuj zawartość garnka blenderem na gładką masę. Jeśli chcesz uzyskać idealnie gładki krem możesz dodać do gotowania 1 ziemniaka lub podczas blendowania dodać śmietankę lub jogurt sojowy. 

Przed podaniem oprósz krem czerwonym pieprzem roztartym w palcach i posyp natką pietruszki lub tak jak ja podaj z ulubionym pesto (u mnie marchewkowe) .


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się mój przepis? Zostaw komentarz i/lub linka do swojego bloga.