sobota, 14 listopada 2015

Pasta kanapkowa z czarnuszką



Lubicie pasty kanapkowe? Dla mnie to świetna alternatywa na szybkie śniadanie gdy nie mam ochoty na owsiankę czy musli. Wystarczy przygotować z wyprzedzeniem sporą porcję, zapakować do słoiczka by rano przygotować szybkie kanapki.
Możliwości jest nieskończenie wiele, najchętniej przygotowuję pasty na bazie ziaren słonecznika lub jak dzisiejszą z tofu. To ukłon w stronę tych, którzy tęsknią za klasyczną pastą serowo-jajeczną.
W przepisie wykorzystałam dwa rodzaje tofu naturalne, zakwaszone sokiem z cytryny, które w smaku przypomina twaróg i wędzone, starte na tarce o grubych oczkach, które przypomina wędzony żółty ser oraz kala namak, która nadaje ten charakterystyczny aromat jajek. 


Składniki:
  • około 150 g tofu naturalnego,
  • około 150 g wędzonego tofu,
  • mała biała cebula,
  • pół łyżeczki czarnuszki, 
  • sok z połowy cytryny,
  • majonez sojowy,
  • sos sojowy,
  • pół łyżeczki soli kala namak,
  • 1/4 łyżeczki kurkumy,
  • sól i pieprz do smaku

Przygotowanie:
  1. W miseczce rozgnieć naturalne tofu z dodatkiem kurkumy i soku z cytryny.
  2. Tofu wędzone zetrzyj na tarce o grubych oczkach, cebulkę pokrój w bardzo drobną kostkę. Dodaj do pozostałych składników i dokładnie wymieszaj dodając 1-2 łyżki majonezu.
  3. Dopraw pastę kala namak, sosem sojowym i pieprzem. Gotową pastę posyp czarnuszką.
  4. Pasta smakuje najlepiej po kilku godzinach dlatego warto przygotować ją wieczór wcześniej. Świetnie smakuje z chrupkim pieczywem lub chlebem na zakwasie.




Smacznego!

1 komentarz:

  1. Dzięki wielkie, pasta jest przepyszna! Byłam zaskoczona tym, jak bardzo przypomina w smaku i nawet konsystencji moją ukochaną niegdyś pastę jajeczną. Ekstra :)

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się mój przepis? Zostaw komentarz i/lub linka do swojego bloga.