poniedziałek, 24 października 2016



Sezon dyniowy w pełni, w głowie mnóstwo pomysłów na dania z jej wykorzystaniem, szkoda, że nie uda się spróbować wszystkiego. Dynia jest w końcu nie tylko smaczna i zdrowa ale i bardzo uniwersalna. Można z niej przyrządzić pyszne śniadanie, sycący obiad, lekką sałatkę na kolację czy przepyszny deser. Dziś w planach były dyniowe kopytka z sosem grzybowym ale jak to często w kuchni bywa musiałam troszkę improwizować ponieważ dynia, którą wcześniej upiekłam miała inną konsystencję niż zakładałam, była bardziej wodnista niż dynia hokkaido, którą lubię wykorzystywać do takich przepisów. Zamiast kopytek wyszły przepyszne, puszyste kluski kładzione. Na pewno jeszcze nie raz wrócę do tego przepisu bo efekt był lepszy niż się spodziewałam.

Składniki:
  • dynia o wadze ok 1 kg
  • 1 łyżka skrobi ziemniaczanej
  • ok. 300 g mąki pszennej
Przygotowanie:
Dynię przekroić na pół, usunąć pestki, ułożyć na blasze do pieczenia skórką do góry i piec ok 30 minut aż miąższ będzie zupełnie miękki. Przestudzić. Z upieczonej dyni zdjąć skórę. Miąższ zblendować. Do ciepłego przecieru dyniowego dodać skrobię i wymieszać. Odstawić do wystygnięcia a następnie dodawać partiami mąkę mieszając delikatnie łyżką. Ciasto powinno być gęste na tyle by dało się formować łyżką i nie traciło kształtu. Ilość mąki zależy od rodzaju wykorzystanej dyni.  Jeśli dodamy jej zbyt dużo kluski będą twarde i ciężkie.
Zagotować w dużym garnku wodę, lekko osolić. Na gotującą się wodę wrzucać formowane łyżką kluski za każdym razem mocząc łyżkę we wrzątku by ciasto się nie przyklejało. Gotować do chwili wypłynięcia klusek na powierzchnię wody.
Tak przygotowane kluski można podać na różne sposoby, na słodko i wytrawnie, np. z cukrem i cynamonem, 'masłem' szałwiowym, lub tak jak ja z sosem pieczarkowym i makiem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Spodobał Ci się mój przepis? Zostaw komentarz i/lub linka do swojego bloga.